حلقه هاي المپيك
آريا1+5

نمادهای المپیک، پرچمها و نشانه‌ها، سمبل‌هایی هستند که کمیته بین‌المللی المپیک در هنگام تاسیس این بازی‌ها از آن استفاده کرده‌است. چیزهایی مثل مشعل و بعضی تم‌ها تنها در هنگام برگزاری رایج است اما پرچم المپیک در طول سال نیز استفاده می‌شود.

نشان اصلی المپیک از ۵ حلقه تشکیل شده‌است که در هم دیگر قفل شده‌اند که در زمینه‌ای سفید قرار گرفته‌اند. این تصویر در سال ۱۹۱۴ توسط پیر دی کوبرتین طراحی شد، نشانگر ۵ بخش از دنیاست که شرکت سالم در این رقابتها را پذیرفته‌اند. رنگ این حلقه‌ها عبارت است از قرمز، سبز، سیاه، زرد و آبی که به ترتیب نماد پنج قاره جهان می‌باشند. ترتیب قرار گیری آنها هم معکوس ترتیب قرار گیری این قاره‌ها بر روی کره زمین می‌باشد. از راست قرمز نماد قاره آمریکا، سبز نماد قاره اروپا، سیاه نماد قاره آفریقا، زرد نماد قاره آسیا و آبی نماد قاره اقیانوسیه‌است. در هم تنیدگی این حلقه‌ها نیز نمادی از همبستگی و پیوند ملت‌های این قاره‌ها است که هدف اصلی برگزاری این مسابقات است. نکته دیگر راجع به رنگ بندی حلقه‌های پرچم المپیک این است که پرچم تمامی کشورهای دنیا حداقل یکی از این پنج رنگ را درخود دارند .

با تشكر دوستدار المپيك آلمان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

11 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:22 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان